Følg den rigtige kur for din krop og opnå vægttab og velvære

groentsagsjuice

Når du skal vælge en kur at følge, er det først og fremmest vigtigt, at du vælger en, der giver dig en følelse af velvære i kroppen: du skal føle, at du gør noget godt for dig selv. Ikke at du piner dig selv igen et forfærdigeligt og langt forløb kun for at blive slankere. Hvis det er sådan, at du har det, kommer der ikke til at gå lang tid, før du har taget det hele på igen.

En kur, der har fungeret for rigtig mange, er 5:2 kuren. Det er en kur, hvor du spiser, hvad du vil i fem dage, og hvor du så ”faster” i to dage. Faste skal dog forstås som et vidt begreb, for du må faktisk gerne spise. Bare ikke mere en 250 kalorier, når du er kvinde, og ikke mere end 300 kalorier, når du er mand. De kalorier skal fordeles på to måltider.

Du bestemmer selv hvornår på ugen, dine to fastedage skal ligge. Det gør, at du nemt kan passe det ind i dit skema. Det eneste krav er, at fastedagene ikke må ligge lige op af hinanden. Du kan læse mere på dengodekur.dk

Det er sundt for kroppen at faste

Du behøver ikke at være bange for, at det er skadeligt for din krop at faste de to dage om ugen. Forskning viser faktisk tværtimod, at det er helt naturligt og sundt. Mange dyr spiser ikke mad hver dag. Det giver deres krop mere energi til at gøre andre ting de dage, hvor de ikke skal bruge en masse energi på at fordøje deres mad.

Der er også meget, der tyder på, at de dyr, der ikke spiser sig mætte hver dag, lever længere, end de dyr, der gør. Der er altså meget, der peger på, at det vil være sundt for dig at faste med jævne mellemrum.

Du behøver ikke at have været i gang i særlig lang tid, før du kan mærke, at du også bliver mindre sulten de dage, hvor du ikke faster.

En naturlig kur til dig, der har problemer med maven

Når din fordøjelse går, som den skal, skænker du den højst sandsynligt ikke mange tanker. Men når den ikke gør, kan den komme til at fylde rigtig meget i dit liv. I det tilfælde er det en god ide, at du tager hensyn til din mave og kun spiser det, som den kan tåle. Det kaldes en Low Fodmap kur.

Fodmap er en forkortelse for forskellige kategorier af madvarer, der kan være med til at gøre din fordøjelse besværlig. Det kan for eksempel være mælk, kål og sukkerfri produkter. I starten skærer du helt produkterne ud af din kost. Derefter kan du begynde at indføre dem langsomt. Hvis du ikke oplever nogen problemer med maven, er det fint. Ellers må du skære dem ud af kosten igen. Du kan læse meget mere om, hvordan du kan spise efter Low Fodmap principperne ved at klikke her.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *